fbpx

Sprawozdanie z rewalidacji – Autyzm – wzór

17,00 

Rewalidacja dotyczy uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, np. dzieci autystycznych. Okresowo zajęcia rewalidacyjne powinny podlegać ocenie i podsumowaniu w formie sprawozdania, które pozwala ocenić ich skuteczność. Jak przygotować sprawozdanie z rewalidacji w przypadku autyzmu?

Chcąc ułatwić Ci sporządzenie takiego dokumentu – przygotowaliśmy przykładowe sprawozdanie z rewalidacji (Autyzm). Przykład pobierzesz, klikając poniższy przycisk:

Opis

Jakie informacje powinno zawierać sprawozdanie z rewalidacji?

Sprawozdanie z rewalidacji to nic innego jak opis przebiegu zajęć rewalidacyjnych i ich efektów, czyli postępów ucznia. W dokumencie należy odnieść się także do założonych wcześniej celów rewalidacji, ujętych w programie rewalidacji indywidualnej. Pismo powinno zawierać między innymi:

  • dane osobowe dziecka,
  • numer orzeczenia,
  • wymiar zajęć,
  • oznaczenie roku szkolnego (okresu objętego sprawozdaniem).

Przykładowe sprawozdanie z rewalidacji – autyzm musi informować o diagnozie, celach terapeutycznych, jakie zakładano w programie zajęć rewalidacyjnych, a także o efektach prowadzonej terapii, czyli o osiągniętych celach. Do przygotowania pisma można użyć wzoru sprawozdania z rewalidacji – autyzm, dostosowując dokument do okoliczności faktycznych, tj. do zmian w zachowaniu dziecka, napotkanych trudności, opanowanych umiejętności.

Na zakończenie sprawozdanie należy podsumować rekomendacjami do dalszej pracy z uczniem. Jest to niezbędne dla dostosowania programu rewalidacji do zmieniających się potrzeb ucznia oraz zwiększenia efektywności prowadzonych zajęć.

Jak wyglądają zajęcia rewalidacyjne z uczniem z autyzmem?

Rewalidacja polega na rozwijaniu mocnych stron, uzdolnień i zainteresowań ucznia przy jednoczesnej pracy nad jego trudnościami, ograniczeniami, barierami rozwojowymi. Zajęcia mają niwelować braki i deficyty, wspierając wszechstronny, ogólny rozwój dziecka i pomagając mu lepiej funkcjonować w środowisku szkolnym. Ponieważ uczeń z autyzmem ma najczęściej problemy z komunikacją, nawiązywaniem relacji, przestrzeganiem norm i zasad, zajęcia rewalidacyjne powinny pomóc mu:

  • rozwinąć umiejętności komunikacyjne,
  • rozwinąć sferę społeczno-emocjonalną,
  • nauczyć się rozpoznawania, wyrażania, kontrolowania emocji,
  • nauczyć się przestrzegania norm i zasad panujących w grupie.

Należy pamiętać, że program zajęć rewalidacyjnych jest indywidualny. Opracowuje się go na podstawie orzeczenia i zawartych w nim zaleceń, a także na bazie obserwacji, rozmów z rodzicami, konsultacji z nauczycielami i specjalistami. Pozyskane w ten sposób informacje pomagają stworzyć taki program rewalidacji, który najlepiej wesprze wszechstronny rozwój dziecka. W pracy z uczniem autystycznym konieczne może okazać się między innymi:

  • unikanie nadmiaru bodźców,
  • dbanie o rutynę,
  • stopniowe wprowadzanie zmian,
  • wydłużanie czasu na wykonywanie zadań,
  • stosowanie zachęt, 
  • kontrolowanie rozumienia poleceń itd.

Warto pamiętać również, że kluczową częścią sprawozdania, czyli podsumowania zajęć rewalidacyjnych jest sformułowanie wniosków do dalszej pracy z dzieckiem. Te mogą dotyczyć między innymi dalszej pracy nad poprawą komunikacji, rozwijania sfery emocjonalno-społecznej czy współpracy z rodzicami ucznia.

Marta Howaniec

SkutecznyNauczyciel.pl powstał w 2018 roku i był to na początku jedynie blog edukacyjny i fanpage na Facebooku, jednak z czasem zaczęły do nas trafiać zapytania i prośby dotyczące sporządzania gotowych pism, wniosków, opinii i innych przeróżnych dokumentów edukacyjnych.

Stąd w 2020 roku postanowiliśmy uruchomić sklep internetowy, w którym znajdziesz gotowe produkty cyfrowe w postaci wzorów pism, z których codziennie korzystają Dyrektorzy szkół i przedszkoli, pedagodzy, rodzice, a nawet uczniowie i studenci.

Oto największe wydarzenia w naszej firmie:

historia-firmy-skuteczny-nauczyciel

2018 – powstanie bloga SkutecznyNauczyciel.pl

strzałka

2020 – rozbudowa portalu o sklep internetowy.

strzałka

2024 (styczeń) – do twórców strony dołączają:

Katarzyna Szafraniec

Asia Duplaga

i Angelika Romanowska

strzałka

2024 (maj) – rozbudowaliśmy nasz sklep internetowy o dział Gazetki szkolne, materiały do tego działu tworzy z ogromnym zaangażowaniem Marta Howaniec, która właśnie dołączyła do naszej ekipy!

2024 (wrzesień) - postanowiliśmy uruchomić kolejny dział Dekoracje szkolne do druku, do którego grafiki tworzyć będzie Emilia Błasiak, która jest nowym członkiem naszej ekipy!

Jeśli chcesz otrzymać FV za zakup, po zakupie produktu poinformuj nas o tym mailowo.

Po zapłacie otrzymasz e-mail z linkiem do pobrania zamówionego pliku.

Sprawdź folder SPAM i/lub odczekaj co najmniej 10 minut po dokonaniu zakupu, link do pobrania dokumentu przyjdzie w osobnym e-mailu. Link do pobrania dostępny będzie także zaraz po dokonaniu płatności BLIKIEM.

Dołącz do nas i obserwuj na:


...gdzie publikujemy najnowsze nasze materiały!