fbpx

Sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych – Autyzm – wzór

17,00 

Sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych jest podsumowaniem przebiegu oraz efektów programu rewalidacji. Pismo przygotowuje się nie tylko dla specjalistów biorących udział w terapii, ale również dla rodziców dziecka oraz dla samego ucznia. Jak może wyglądać sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych w przypadku autyzmu?

Chcąc ułatwić Ci sporządzenie takiego dokumentu – przygotowaliśmy przykładowe sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych – Autyzm. Przykład pobierzesz, klikając poniższy przycisk:

Opis

Jak napisać sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych – autyzm?

Przykładowe sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych – autyzm powinno odnosić się do celów programu rewalidacji indywidualnej, przebiegu zajęć rewalidacyjnych (wykonywane ćwiczenia, formy i metody prowadzenia zajęć) oraz do oceny postępów ucznia. Dokument tego typu zawsze składa się z kilku elementów formalnych, takich jak:

  • dane osobowe dziecka,
  • rok szkolny, 
  • numer orzeczenia,
  • wymiar zajęć.

Do opracowania pisma można użyć wzoru sprawozdania z zajęć rewalidacyjnych – autyzm. Dokument podpowiada, jak sformułować sprawozdanie oraz na co zwrócić uwagę w takim podsumowaniu. Pismo warto przygotowywać etapami, dzieląc je na:

  • informacje o dziecku i diagnozie,
  • cele terapeutyczne odnoszące się do potrzeb i możliwości ucznia,
  • metody pracy, techniki terapeutyczne,
  • efekty terapii,
  • postępy, czyli osiągnięte cele, zmiany w zachowaniu dziecka, ale również napotkane trudności,
  • podsumowanie z wnioskami na dalszy etap pracy. 

Jak może wyglądać sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych w przypadku autyzmu?

Praca w ramach zajęć rewalidacyjnych polega na doskonaleniu mocnych stron dziecka oraz niwelowaniu jego deficytów, braków, trudności rozwojowych. W przypadku uczniów z autyzmem celami takiej terapii są najczęściej:

  • rozwijanie umiejętności społecznych,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami,
  • stymulowanie ogólnego rozwoju,
  • rozwój umiejętności interpersonalnych.

Zajęcia rewalidacyjne są zindywidualizowane, co oznacza, że należy dostosować wymagania i metody pracy do potrzeb i możliwości danego dziecka. Program rewalidacji opracowuje się na podstawie mocnych stron ucznia, dlatego w pracy z nim wskazane jest stosowanie pozytywnych wzmocnień i pochwał. Duże znaczenie mają też możliwości psychofizyczne dziecka, stąd w trakcie zajęć często koniecznością jest wydłużanie czasu na wykonanie zadania, stosowanie zachęt, kontrolowanie rozumienia poleceń, itd.

Główny cel rewalidacji to rozwinięcie potencjału dziecka poprzez niwelowanie trudności, jakie napotyka ono w codziennym funkcjonowaniu i procesie nauki. Stąd uczeń uczeń z autyzmem w ramach rewalidacji powinien:

  • wzmocnić swoją aktywność w życiu społecznym,
  • rozwinąć się emocjonalnie,
  • chętniej podejmować kontakty z rówieśnikami,
  • nauczyć się przestrzegania norm i zasad panujących w grupie,
  • zwiększyć swoją samodzielność,
  • nauczyć się reagować adekwatnie do sytuacji.

Jeśli zaś chodzi o wnioski do dalszej pracy z dzieckiem autystycznym, to te zależne będą od uzyskanych wyników programu rewalidacji. Mogą dotyczyć natomiast między innymi:

  • pracy nad poprawą komunikacji,
  • rozwijania sfery emocjonalnej i społecznej,
  • poprawy funkcji słuchowo-językowych,
  • troski o wszechstronny rozwój dziecka.
Marta Howaniec

SkutecznyNauczyciel.pl powstał w 2018 roku i był to na początku jedynie blog edukacyjny i fanpage na Facebooku, jednak z czasem zaczęły do nas trafiać zapytania i prośby dotyczące sporządzania gotowych pism, wniosków, opinii i innych przeróżnych dokumentów edukacyjnych.

Stąd w 2020 roku postanowiliśmy uruchomić sklep internetowy, w którym znajdziesz gotowe produkty cyfrowe w postaci wzorów pism, z których codziennie korzystają Dyrektorzy szkół i przedszkoli, pedagodzy, rodzice, a nawet uczniowie i studenci.

Oto największe wydarzenia w naszej firmie:

historia-firmy-skuteczny-nauczyciel

2018 – powstanie bloga SkutecznyNauczyciel.pl

strzałka

2020 – rozbudowa portalu o sklep internetowy.

strzałka

2024 (styczeń) – do twórców strony dołączają:

Katarzyna Szafraniec

Asia Duplaga

i Angelika Romanowska

strzałka

2024 (maj) – rozbudowaliśmy nasz sklep internetowy o dział Gazetki szkolne, materiały do tego działu tworzy z ogromnym zaangażowaniem Marta Howaniec, która właśnie dołączyła do naszej ekipy!

2024 (wrzesień) - postanowiliśmy uruchomić kolejny dział Dekoracje szkolne do druku, do którego grafiki tworzyć będzie Emilia Błasiak, która jest nowym członkiem naszej ekipy!

Jeśli chcesz otrzymać FV za zakup, po zakupie produktu poinformuj nas o tym mailowo.

Po zapłacie otrzymasz e-mail z linkiem do pobrania zamówionego pliku.

Sprawdź folder SPAM i/lub odczekaj co najmniej 10 minut po dokonaniu zakupu, link do pobrania dokumentu przyjdzie w osobnym e-mailu. Link do pobrania dostępny będzie także zaraz po dokonaniu płatności BLIKIEM.

Dołącz do nas i obserwuj na:


...gdzie publikujemy najnowsze nasze materiały!