fbpx

Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych – Autyzm – wzór

17,00 

Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych ma na celu monitorowanie postępów uczniów i ocenę skuteczności podejmowanych przez zespół działań. Dokonuje się jej nie rzadziej niż dwa razy w roku, jako część IPET, czyli indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Jak może wyglądać przykładowa ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych w przypadku autyzmu?

Chcąc ułatwić Ci sporządzenie takiego dokumentu – przygotowaliśmy przykładową ocenę efektywności zajęć rewalidacyjnych (Autyzm). Przykład pobierzesz, klikając poniższy przycisk:

Opis

Na czym polega ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych?

Podstawą prawną prowadzenia i oceny zajęć rewalidacyjnych jest Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Za prowadzenie i dokonywanie okresowej oceny efektywności rewalidacji odpowiedzialny jest zespół nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem.

Przepisy nie określają, jak często należy oceniać efektywność rewalidacji, ale ponieważ jest ona częścią IPET, przyjmuje się, że taka ocena powinna mieć miejsce co najmniej dwa razy w roku. W praktyce, najczęściej dokonuje się jej po pierwszym półroczu i na zakończenie roku szkolnego. Jakie znaczenie ma ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych?

Ewaluacja programu rewalidacji pozwala monitorować postępy ucznia, a także dostosowywać metody pracy do jego potrzeb, tym samym zapewniając odpowiednią skuteczność udzielanego dziecku wsparcia. Ponieważ potrzeby ucznia mogą się zmieniać, ocena efektywności rewalidacji pomaga pozostawać z nimi na bieżąco. Dzięki temu rewalidacja może być skuteczniejsza.

Jak może wyglądać przykładowa ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych – autyzm?

Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych może mieć charakter całościowy lub wielospecjalistyczny. Dokument powinien zawierać podstawowe informacje o dziecku i programie rewalidacji jak:

  • imię i nazwisko,
  • diagnoza,
  • wymiar zajęć,
  • data sporządzenia oceny,
  • dane nauczyciela sporządzającego ocenę.

Pismo można opracować na bazie wzoru oceny efektywności zajęć rewalidacyjnych – autyzm. Dokument podpowiada, jak przygotować główną część takiej oceny, czyli wskazanie celów rewalidacji wraz z oceną stopnia ich osiągnięcia. W przypadku autyzmu mogą to być następujące obszary rozwoju:

  • komunikacja, np. nastąpiła poprawa w zakresie zasobu słownictwa, dziecko wypowiada się całymi zdaniami,
  • mowa, np. dziecko poprawnie wypowiada większość dźwięków,
  • procesy poznawcze, np. dziecko opanowało umiejętność kategoryzowania przedmiotów,
  • pamięć, np. dziecko ma dobrze rozwiniętą pamięć świeżą,
  • uwaga, np. dziecko ma trudności z dłuższą koncentracją uwagi,
  • myślenie, np. dziecko potrafi wyciągać wnioski, ma trudności z myśleniem abstrakcyjnym,
  • procesy sensoryczne, np. dziecko nie potrafi dopasować elementów do całości,
  • motoryka, np. dziecko ma poprawną koordynację ruchową,
  • samodzielność, np. dziecko jest samodzielne w codziennych czynnościach,
  • radzenie sobie z emocjami, np. dziecko lepiej kontroluje emocje w sytuacjach stresowych.
Marta Howaniec

SkutecznyNauczyciel.pl powstał w 2018 roku i był to na początku jedynie blog edukacyjny i fanpage na Facebooku, jednak z czasem zaczęły do nas trafiać zapytania i prośby dotyczące sporządzania gotowych pism, wniosków, opinii i innych przeróżnych dokumentów edukacyjnych.

Stąd w 2020 roku postanowiliśmy uruchomić sklep internetowy, w którym znajdziesz gotowe produkty cyfrowe w postaci wzorów pism, z których codziennie korzystają Dyrektorzy szkół i przedszkoli, pedagodzy, rodzice, a nawet uczniowie i studenci.

Oto największe wydarzenia w naszej firmie:

historia-firmy-skuteczny-nauczyciel

2018 – powstanie bloga SkutecznyNauczyciel.pl

strzałka

2020 – rozbudowa portalu o sklep internetowy.

strzałka

2024 (styczeń) – do twórców strony dołączają:

Katarzyna Szafraniec

Asia Duplaga

i Angelika Romanowska

strzałka

2024 (maj) – rozbudowaliśmy nasz sklep internetowy o dział Gazetki szkolne, materiały do tego działu tworzy z ogromnym zaangażowaniem Marta Howaniec, która właśnie dołączyła do naszej ekipy!

2024 (wrzesień) - postanowiliśmy uruchomić kolejny dział Dekoracje szkolne do druku, do którego grafiki tworzyć będzie Emilia Błasiak, która jest nowym członkiem naszej ekipy!

Jeśli chcesz otrzymać FV za zakup, po zakupie produktu poinformuj nas o tym mailowo.

Po zapłacie otrzymasz e-mail z linkiem do pobrania zamówionego pliku.

Sprawdź folder SPAM i/lub odczekaj co najmniej 10 minut po dokonaniu zakupu, link do pobrania dokumentu przyjdzie w osobnym e-mailu. Link do pobrania dostępny będzie także zaraz po dokonaniu płatności BLIKIEM.

Dołącz do nas i obserwuj na:


...gdzie publikujemy najnowsze nasze materiały!