Opis
Warzywa – scenariusz zajęć – próbka tekstu
Cele główne:
- Uczeń zna różne rodzaje warzyw i wie, jakie mają one znaczenie dla zdrowia.
- Uczeń potrafi rozpoznać i nazwać podstawowe warzywa, rozwija zdolność rozpoznawania warzyw za pomocą dotyku i węchu
- Uczeń rozumie, dlaczego jedzenie warzyw jest ważne dla zdrowia.
Metody pracy:
- Pogadanka
- Rozmowa kierowana
- Burza mózgów
Formy pracy:
- Grupowa
Środki dydaktyczne:
- Komputer
- Projektor multimedialny
- Wybrane warzywa (świeże i dobrze umyte)
- Chusteczki papierowe (do oczyszczania rąk między warzywami)
- Opaski na oczy (opcjonalnie)
- Opaski na oczy dla dzieci lub materiały do zasłaniania oczu (np. chusty, chusteczki)
- Przygotowana lista warzyw dla nauczyciela
- Marchewka (2 sztuki)
- Ogórek (1 sztuka)
- Pomidor (2 sztuki)
- Papryka czerwona (1 sztuka)
- Sałata lodowa lub rukola (1 garść)
- Cebula czerwona (1 mała)
- Oliwa z oliwek (2-3 łyżki)
- Sok z cytryny (1 łyżka)
- Sól i pieprz do smaku
- Opcjonalnie: świeże zioła (np. natka pietruszki, bazylia)
Czas trwania:
- 45 minut
Miejsce:
- Salka klasowa
Przebieg zajęć:
- Powitanie (10 minut):
Nauczyciel wita dzieci piosenka „Jarzynowa Gimnastyka’’. Dziecko słucha i tańczy do piosenki…
Zapraszamy do zakupu najważniejszej części scenariusza, klikając przycisk „Kupuję dostęp do dokumentu”
- PROGRAM WYCHOWAWCZY GRUPY …. – …. LATKÓW NA ROK SZKOLNY - 2024-06-10
- PODSUMOWANIE ARKUSZY OBSERWACJI - 2024-06-10
- Roczne sprawozdanie z pracy dydaktyczno – wychowawczej - 2024-06-10