Opis
Zrozumieć Niepełnosprawność – scenariusz zajęć – próbka tekstu
Cele główne:
- Uczeń zna/wie: podstawowe informacje na temat różnych rodzajów niepełnosprawności (np. ruchowa, sensoryczna, intelektualna).
- Uczeń potrafi: identyfikować i nazywać różne formy wsparcia, które mogą pomóc osobom z niepełnosprawnościami.
- Uczeń rozumie: znaczenie empatii, szacunku i włączenia społecznego wobec osób z niepełnosprawnościami.
Metody pracy:
- pogadanka,
- rozmowa kierowana,
- burza mózgów
Formy pracy:
- Grupowa
Środki dydaktyczne:
- komputer,
- projektor multimedialny,
- Opaski na oczy
- Wózek inwalidzki lub krzesło na kółkach
- Różne przedmioty codziennego użytku
- Kartki z zadaniami
- Lekkie przeszkody do przechodzenia
- Duży arkusz papieru (karton lub papier plakatowy)
- Kredki, flamastry, farby
- Kolorowe papiery, bibuła, guziki, taśma klejąca
- Nożyczki
- Klej
- Wydruki zdjęć lub rysunków przedstawiających różne formy wsparcia (opcjonalnie)
Czas trwania:
- 45 min.
Miejsce:
- salka klasowa
Przebieg zajęć:
- Powitanie (5 minut):
Nauczyciel wita dzieci piosenka „KAŻDY JEST INNY”. Dziecko słucha i tańczy do piosenki
Zapraszamy do zakupu najważniejszej części scenariusza, klikając przycisk „Kupuję dostęp do dokumentu”
- PROGRAM WYCHOWAWCZY GRUPY …. – …. LATKÓW NA ROK SZKOLNY - 2024-06-10
- PODSUMOWANIE ARKUSZY OBSERWACJI - 2024-06-10
- Roczne sprawozdanie z pracy dydaktyczno – wychowawczej - 2024-06-10