Opis
Zajęcia integracyjne – klasa 1 – scenariusz zajęć – próbka tekstu
Cele główne:
- Uczeń zna/wie: podstawowe zasady współpracy i przyjaźni.
- Uczeń potrafi: pracować w grupie, komunikować się z innymi i tworzyć wspólne projekty.
- Uczeń rozumie: znaczenie współpracy i wspólnej zabawy w budowaniu relacji i integracji w grupie.
Metody pracy:
- Pogadanka
- Rozmowa kierowana
- Burza mózgów
Formy pracy:
- Grupowa
Środki dydaktyczne:
- Komputer
- Projektor multimedialny
- Zdjęcia w wersji elektronicznej lub wydruki zdjęć
- Arkusze papieru
- Flamastry
- Taśma klejąca
- Inne materiały plastyczne
Czas trwania:
- 45 minut
Miejsce:
- Salka klasowa
Przebieg zajęć:
- Powitanie (5 minut):
Nauczyciel: „Teraz sprawdzimy, kto dzisiaj jest obecny. Każde z Was usłyszy swoje imię, a Wy możecie odpowiedzieć 'Obecny!’ lub 'Tutaj!’.”
Nauczyciel: (Wywołuje imię każdego dziecka) „Anna?”, „Tomek?”, „Kasia?”, itd.
Nauczyciel: „Dziękuję! Widzę, że większość z Was jest już tutaj. Cieszę się, że wszyscy jesteście gotowi do pracy!”
Nauczyciel: „Teraz, kiedy już wiemy, kto jest z nami, możemy przejść do dzisiejszych zajęć. Zaczniemy od [nazwa pierwszego zadania lub tematu]”. To powitanie i sprawdzenie obecności powinno być krótkie, serdeczne i pozytywne, aby dzieci czuły się mile widziane i gotowe do współpracy.
Zapraszamy do zakupu najważniejszej części scenariusza, klikając przycisk „Kupuję dostęp do dokumentu”
- PROGRAM WYCHOWAWCZY GRUPY …. – …. LATKÓW NA ROK SZKOLNY - 2024-06-10
- PODSUMOWANIE ARKUSZY OBSERWACJI - 2024-06-10
- Roczne sprawozdanie z pracy dydaktyczno – wychowawczej - 2024-06-10