Opis
Agresja – scenariusz zajęć – próbka tekstu
Cele główne:
- Uczeń zna/wie: Czym jest agresja i jakie są jej objawy. Rozumie, jakie konsekwencje może mieć agresywne zachowanie.
- Uczeń potrafi: Rozpoznać swoje emocje i wyrażać je w sposób konstruktywny. Zastosować strategie radzenia sobie z agresją.
- Uczeń rozumie: Znaczenie kontrolowania swoich emocji i sposobów radzenia sobie z konfliktami bez użycia przemocy.
Metody pracy:
- Pogadanka
- Rozmowa kierowana
- Burza mózgów
Formy pracy:
- Grupowa
Środki dydaktyczne:
- Komputer, projektor multimedialny
- Arkusze papieru (format A3 lub większy)
- Flamastry, kredki, farby
- Nożyczki, klej
- Kolorowy papier, naklejki
- Magnesy, spinacze (opcjonalnie)
- Szablony, wzory do wycięcia (opcjonalnie)
Czas trwania:
- 45 minut
Miejsce:
- Salka klasowa
Plan zajęć:
- Powitanie i wprowadzenie (5 min):
Nauczyciel wita i sprawdza obecność dzieci oraz przedstawia cel zajęć. Krótkie omówienie znaczenia agresji. .
Nauczyciel wyjaśnia, że agresja, to gdy ktoś zachowuje się w sposób, który może zranić innych lub sprawić, że poczują się źle. Może to być przez mówienie złych rzeczy, popychanie, bicie, albo niszczenie rzeczy. Kiedy jesteśmy agresywni, sprawiamy, że inni czują się smutni, przestraszeni lub zranieni.
Zapraszamy do zakupu najważniejszej części scenariusza, klikając przycisk „Kupuję dostęp do dokumentu”
- PROGRAM WYCHOWAWCZY GRUPY …. – …. LATKÓW NA ROK SZKOLNY - 2024-06-10
- PODSUMOWANIE ARKUSZY OBSERWACJI - 2024-06-10
- Roczne sprawozdanie z pracy dydaktyczno – wychowawczej - 2024-06-10