Współpraca ze Szkołą Edukacji
Szkoła Edukacji stale poszukuje do współpracy cenionych nauczycieli, którzy chcą dzielić się wiedzą, a jednocześnie cały czas podnosić swoje kompetencje zawodowe.
Integralną częścią nauki w Szkole Edukacji są codzienne praktyki. Studenci odbywają je w starannie wybranych szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
Podczas praktyk towarzyszą im mentorzy – nauczyciele języka polskiego, historii, biologii lub matematyki, zatrudnieni w szkołach, którzy w procesie kształcenia przyszłych nauczycieli odgrywają jedną z kluczowych ról. Przez 10-12 tygodni mentorzy umożliwiają studentom obserwację swoich lekcji oraz zapewniają opiekę nad przygotowaniem i prowadzeniem zajęć przez studenta.
Kto może zostać mentorem?
Kandydaci muszą być zatrudnieni na stanowisku nauczyciela matematyki, historii, biologii lub języka polskiego w wymiarze większym niż pół etatu w szkole podstawowej lub średniej w Warszawie albo jej okolicach.
Korzyści dla nauczyciela
- udział w bezpłatnych szkoleniach z zakresu wiedzy przedmiotowej i dydaktycznej z udziałem ekspertów krajowych, a także specjalistów z Teachers College Colubia University,
- nowe pomysły na prowadzenie własnych lekcji,
- kontakty z innymi nauczycielami i możliwość wymiany doświadczeń,
- doświadczenie we wspieraniu rozwoju studenta, przydane w pracy metodyka,
- wynagrodzenie za opiekę nad praktykami studenta (dla mentora i dyrektora szkoły).
Korzyści dla szkoły
- bezpłatne warsztaty przedmiotowe dla nauczycieli języka polskiego, historii, biologii i matematyki,
- dostęp do materiałów edukacyjnych, najnowszej literatury krajowej i światowej z zakresu dydaktyki szkolnej,
- udział w wydarzeniach organizowanych przez SE oraz naszych partnerów z Polski i USA (seminaria, wykłady, konferencje).
Absolwent Szkoły Edukacji potrafi profesjonalnie planować, monitorować i modyfikować lekcję w zależności od potrzeb uczniów, jest również przygotowany do pracy jako wychowawca.
Korzyści dla szkoły:
- indywidualne, merytoryczne wsparcie dla zatrudnionego absolwenta przez okres 2 lat od rozpoczęcia pracy;
- możliwość uczestnictwa dyrektora szkoły w konferencjach i szkoleniach organizowanych przez SE z udziałem specjalistów Teachers College Columbia University oraz oraz innych krajowych i zagranicznych ekspertów;
- możliwość uczestniczenia nauczycieli w wydarzeniach organizowanych przez SE z udziałem krajowych i zagranicznych specjalistów edukacyjnych. W Szkole Edukacji odbyły się m.in. spotkania z ekspertami z Teachers College, Indiana University, członkami zespołów badawczych PISA i TIMSS oraz wykłady prof. Tadeusza Sławka, prof. Ryszarda Koziołka, prof. Przemysława Czaplińskiego czy prof. Ewy Guderian-Czaplińskiej.
Magdalena Jurewicz, m.jurewicz@szkolaedukacji.pl, 501 701 125.
- rozwijanie krytycznego myślenia u uczniów,
- warsztaty pisarskie,
- metody analizy tekstów literackich i tekstów kultury,
- analiza postępów uczniów w zakresie odbioru tekstu,
- argumentacja na lekcjach języka polskiego,
- filozofa i pragmatyka pracy w grupach.
- jak funkcjonalnie uczyć o języku?
- modelowanie w kombinatoryce,
- twierdzenie o trzech prostych prostopadłych (o pożytkach z przycinania wielościanów),
- dyskusja na lekcjach matematyki,
- kształtowanie wyobraźni geometrycznej,
- planowanie pracy z zadaniem (model japoński),
- monitorowanie, analiza rozumowań, planowanie,
- pogłębianie zadań matematycznych,
- planowanie działu według koncepcji Understanding by Design.