Szkoła Edukacji w mediach

8.12.2021

Rozumowanie naukoweNauczyciele biologii obcują z dramatycznie przeładowaną podstawą programową. Często skupiają się więc tylko na treściach, a nie na umiejętnościach uczniów – mówią nasi wykładowcy dydaktyki biologii Jan Goldstein i Marcin Chrzanowski. W rozmowie z red. Justyną Suchecką z TVN24 komentują także zawieszenie egzaminów z przedmiotów przyrodniczych z powodu pandemii.

2.12.2021

 WOS to edukacja obywatelska, która ma przygotować młodych ludzi do życia demokratycznego. Czy na nowo tworzonym przedmiocie HiT starczy miejsca na zagadnienia z prawoznawstwa i psychologii społecznej, gdy skoncentrujemy się na tym, co było? Jeśli dociśniemy kolankiem, to straci albo historia, albo nauki społeczne – mówi wykładowca dydaktyki historii i WOS Aleksander Pawlicki w wywiadzie dla Gazety Wyborczej.

23.09.2021

Czym tak naprawdę jest krytyczne myślenie? Jakich metod w edukacji powinni używać nauczyciele i nauczycielki, aby doskonalić w uczniach umiejętności związane właśnie z krytycznym myśleniem? Na te i inne pytania odpowiedział wykładowca dydaktyki historii i WOS Jacek Staniszewski w rozmowie z portalem fact-checkingowym Demagog.

9.09.2021

 Co to znaczy być dobrym nauczycielem? Na pewno do najważniejszych pytań należą te o moje umiejętności komunikacyjne. W jaki sposób ja do innych mówię, jakie oni mi dają informacje zwrotne na ten temat, czy jestem chętnie słuchana, słuchany. Oprócz bycia liderem istotne jest posiadanie umiejętności emocjonalnych, związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i reagowaniem na emocje i uczucia innych osób – mówiła dydaktyczka Szkoły Edukacji Magdalena Swat-Pawlicka w Polskim Radiu.

8.09.2021

Przestaliśmy rozumieć analfabetyzm tak, jak to było w latach 30. XX wieku, gdy był plagą społeczną. Wtedy chodziło o osoby niepiśmienne, które nie umieją się podpisać na piśmie urzędowym. Dziś takich osób nie ma. Ale problem, z którym dziś się zmagamy, wcale nie jest „niepoważny” czy „wydumany” – mówi dr Kinga Białek, wykładowczyni dydaktyki języka polskiego w rozmowie z Justyną Suchecką z TVN24.

2.09.2021

Powrót do szkoły może być trudny, szczególnie dla tych najmłodszych z klas. Dzieci długo nie miały do czynienia z konwenansami szkoły, mogą nie wiedzieć, jak się zachować. To, co możemy zrobić, to być z nimi. Od tego, jak nauczanie wygląda w pierwszych latach bardzo wiele zależy. Pewne sprawy niezrobione na wczesnym etapie edukacyjnym, potem są trudne do nadrobienia. – mówi Magdalena Jurewicz w rozmowie z Radiem Nowy Świat.

26.07.2021

„Dobrze wykształcona postawa krytycyzmu pozwala zapanować nad lękiem, także nad samonapędzającym się mechanizmem zalewu newsów. Posłuchajmy bohaterów “Przeglądu końca świata”: „Mieliśmy świat pełen możliwości i zmniejszyliśmy go tak bardzo, jak byliśmy w stanie. Czujecie się bezpieczni?” Felieton dr Kingi Białek poświęcony edukacji medialnej w portalu NGO.pl

8.07.2021

„W maturalnych wynikach widać problem, który pandemia tylko obnażyła. To, czego polska szkoła nie uczy, to samodzielność i umiejętność zarządzania swoim czasem. Gdyby licealiści podczas zdalnych lekcji umieli poradzić sobie z samodzielnym przygotowaniem materiału i udziałem w dyskusji na lekcji, moglibyśmy mówić o sukcesie. Jeżeli jednak podstawowym warunkiem nauki jest stała kontrola nauczyciela, to tu nie ma żadnej możliwości edukacji zdalnej.” – mówi dydaktyczka języka polskiego Kinga Białek w wywiadzie dla Gazety Wyborczej.

31.05.2021

W najnowszym wydaniu czasopismo „Polonistyka. Innowacje” podjęło  tematykę polsko-żydowską – przede wszystkim od strony literaturoznawczej i historycznej, ale również dydaktycznej, kulturoznawczej oraz antropologicznej. Artykuły podpowiadają konkretne rozwiązania metodologiczne i dydaktyczne w myśleniu o Zagładzie poprzez literaturę oraz uczą, o co chodzi najbardziej, czyli empatii wobec żydowskich współobywateli i ich historii. Wśród autorów m.in. polonistka Agata Patalas, która pisze o Irit Amiel.

10.05.2021

Zofia Magier po studiach pracowała już jako nauczycielka biologii, ale czuła, że w tym zawodzie „jest coś więcej”. Postanowiła znaleźć to w Szkole Edukacji. Czy jej się udało? O tym opowiadała, wraz z dydaktyczką języka polskiego Kingą Białek, w audycji Radia Kampus.

Posłuchaj>>

20.04.2021

Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała informatory dotyczące nowej formuły maturalnej, która kończyć będzie czteroletnie liceum (od 2023 r.) i pięcioletnie technikum (od 2024 r.). Gazeta Wyborcza zapytała dydaktyków Szkoły Edukacji o szczegółową opinię na temat nowych informatorów maturalnych.

Przeczytaj >>

18.03.2021

Pandemia koronawirusa gwałtownie przyspieszyła zmiany w polskiej szkole i pokazała, jak ważną rolę odgrywają w tym procesie nauczyciele. Jak i gdzie przygotowywać pedagogów na wyzwania współczesności? Tygodnik Kętrzyński zachęca przyszłych i już aktywnych nauczycieli, aby aplikowali do Szkoły Edukacji.

Przeczytaj >>

18.03.2021

Szkoła Edukacji rekrutacja 2021-2022Trwają wiosenne nabory na stypendia dla uczniów, studentów, młodych naukowców, a także artystów. Gazeta Wyborcza zachęca absolwentów do udziału w ogólnopolskich konkursach. Wśród najciekawszych programów stypendialnych wymienia ofertę Szkoły Edukacji PAFW i UW.

Przeczytaj >>

15.01.2021

W styczniowym wydaniu półrocznika Polonistyka. Innowacje ukazały się dwa artykuły naszych wykładowców: Prof. Witolda Bobińskiego, poświęcony filmowemu dyskursowi o dziennikarstwie na lekcjach języka polskiego oraz dr Kingi Białek o zadaniach polonistów w szkole pomyślanej na nowo.

Przeczytaj >>

12.12.2020

Reforma wdrażana od 2017 roku mocno zdezorganizowała pracę szkół.  To są zmiany, które realnie dotyczyły badanych czwartoklasistów przez blisko dwa lata – tak wykładowca Szkoły Edukacji Marcin Karpiński komentował w rozmowie z Gazetą Wyborczą interpretacje MEN, dotyczące spadków wyników polskich 4-klasistów w międzynarodowym badaniu TIMSS.

Przeczytaj >>

10.12.2020

Badanie TIMSSW międzynarodowym badaniu wiedzy i umiejętności z matematyki i nauk przyrodniczych TIMSS polscy uczniowie 4 klas szkół podstawowych zanotowali znaczące spadki rezultatów. Jaka była tego przyczyna? Komentował to w Radiu Nowy Świat wykładowca dydaktyki matematyki, Marin Karpiński (ok. 15. minuty nagrania)

Posłuchaj >>

14.10.2020

Dzień NauczycielaDzień Edukacji Narodowej, znany także jako Dzień Nauczyciela, ma w tym roku wyjątkowe znaczenie. W trudnym czasie pandemii o swoich nauczycielskich motywacjach opowiedzieli w Radiu Nowy Świat nasi studenci: przyszłe nauczycielki matematyki – Agata i Nina – oraz przygotowujący się do zawodu nauczyciela biologii Jerzy. Można ich posłuchać ok. 44 minuty.

Posłuchaj >>

3.10.2020

Jak rozmawiać w szkole z dziećmi, których rodzice mają nienaukowe podejście do kwestii takich jak szczepienia czy epidemia koronawirusa? W audycji Homo Science w radiu TOK FM mówiły o tym nasze wykładowczynie:  Joanna Lilpop i Grażyna Sekulska-Gładysz.

Posłuchaj >>

17.09.2020

e-lekcja matematykiMatematyka uczy m.in. zdolności logicznego myślenia, dlatego kładzie się na nią tak duży nacisk w systemie edukacyjnym. Jednak jej nauka często sprawia dzieciom problemy. Dlaczego? O tym opowiadał w audycji Polskiego Radia Dzieciom nasz wykładowca dydaktyki matematyki, Marcin Karpiński.

Posłuchaj >>

2.09.2020

Aleksander Pawlicki był gościem programu Onet Rano, w którym mówił między innymi o tym, jak wygląda szkolna – a przede wszystkim nauczycielska – rzeczywistość w dobie pandemii koronawirusa. Czy pedagodzy są pozostawieni sami sobie? Jak mogą się wzajemnie wspierać?

Obejrzyj>>

31.08.2020

Zdalne nauczanieCo mogą zrobić samorządy i urzędnicy, aby wesprzeć szkoły w zdalnym nauczaniu? To pytanie zadała nam „Rzeczpospolita”, a odpowiedział na nie
Jacek Staniszewski, nauczyciel historii i wykładowca Szkoły Edukacji. Zwrócił uwagę między innymi na wybór jednej platformy do komunikacji oraz wyrzucenie z programu tego, co jest naprawdę niepotrzebne.

przeczytaj >>

6.07.2020

Erich Fromm napisał kiedyś, że nie tylko historia urabia człowieka – człowiek urabia historię. Student Szkoły Edukacji Piotr Tymiński urabiał swoją przez kilka dekad, aby w końcu znaleźć to, co zawsze go fascynowało – historię i edukację. Pisze o nim magazyn Histmag.org.

przeczytaj >>

5.06.2020

Wychowanie dobrych obywateli to gra o najwyższą stawkę, a nauczyciel historii pełni w niej kluczową rolę. Czy warto się jej podjąć? Jak zostać nauczycielem historii i WOS i czy warto podjąć się tej roli? O tym w serwisie historia.org.pl mówił wykładowca dydaktyki historii, Aleksander Pawlicki.

przeczytaj >>

30.05.2020

Wykrzykniki! „Cudzysłowy”. Wielokropki… To wszystko sygnały alarmowe – gdy je zobaczymy, powinniśmy dobrze zastanowić się, czy informacje, którym towarzyszą są prawdziwe. O języku fake newsów opowiadała nasza wykładowczyni, dr Kingą Białek w programie Homo Science w radiu TOK FM.

posłuchaj >>

5.05.2020

O naborze na bezpłatne dzienne studia podyplomowe dla przyszłych nauczycieli i programie stypendialnym Szkoły Edukacji mogli usłyszeć między innymi słuchacze akademickiego radia Centrum. „To jedyna tego typu inicjatywa na obszarze naszego kraju. W tym roku, trwa nabór na 4 ścieżki nauczycielskie: język polski, historie i wiedzę o społeczeństwie, matematykę oraz biologię z przyrodą.”

posłuchaj >>

3.03.2020

Wykładowczyni Szkoły Edukacji Agata Patalas w audycji Popołudnie RDC  opowiadała o rekrutacji do Szkoły Edukacji na rok 2020/2021 i o Otwartych Seminariach Nowohumanistycznych, między innymi o warsztatach retorycznych z profesorem Michałem Rusinkiem.

posłuchaj >>

20.01.2020

Czy humanista może zrozumieć trygonometrię? I czy lekcje matematyki mogą sprawiać uczniom frajdę?  Jak odrzucić szkodliwe stereotypy dotyczące matematyki, które niczym ukryta, niszcząca choroba przechodzą z pokolenia na pokolenie? O tym w wywiadzie dla tygodnika Newsweek mówi dydaktyk matematyki w Szkole Edukacji, Marcin Karpiński.

przeczytaj >>

15.01.2020

Jak zmieniać polską szkołę na lepsze? Na to pytanie odpowiadają na łamach miesięcznika „Dyrektor Szkoły” nauczyciele z całej Polski. Jeden z nich, Jakub Niewiński z SP nr 1 w Murowanej Goślinie, jako wzór skutecznego kształcenia nauczycieli wymienia studia w Szkole Edukacji. „Z całym przekonaniem mogę powiedzieć, że to nie jest tylko kurs przygotowania pedagogicznego, ale także przestrzeń do budowania relacji z tutorami oraz rozwoju zdolności liderskich i twórczych. Nauczyciele uczą się także nauczać o różnorodności i równości” – mówi o SE.

8.12.2019

Ruszyła rekrutacja do pilotażowego projektu Szkoła dla innowatora. Dzięki intensywnej pracy ze szkołami powstaną rozwiązania i rekomendacje, które pokażą, jak kształtować i rozwijać kompetencje proinnowacyjne w systemie oświaty. W projekcie weźmie udział m.in. Fundacja Dobrej Edukacji – jedna z instytucji założycielskich SE. Pisze o tym portal Edunews.

Zobacz >>

7.12.2019

Czy świetne wyniki w nauce polskich nastolatków nie są osiągane zbyt dużym kosztem? Mimo ponadprzeciętnych wyników niespecjalnie wierzą w swoje możliwości i boją się porażki – szczególnie dziewczęta. Z Justyną Suchecką z Magazynu TVN24 rozmawiały o tym Magdalena Radwan-Röhrenschef i Agata Patalas.

Zobacz >>

4.12.2019

– Najważniejsze w badaniu PISA jest to, że ono koncentruje się na bardzo praktycznych umiejętnościach, nie na suchych, akademickich czy technicznych umiejętnościach w danym przedmiocie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Agnieszka Sułowska.

Zobacz >>

4.12.2019

 

W jaki sposób reforma edukacji wpłynie na umiejętności polskich uczniów? Czy obecna podstawa programowa spowoduje odwrót od nauczania metodą problemową? Gazeta Wyborcza publikuje na pierwszej stronie komentarz dyrektorki programowej Szkoły Edukacji, Magdaleny Swat-Pawlickiej i dydaktyczki matematyki Agnieszki Sułowskiej na temat wyników badania PISA 2018.

Zobacz >>

3.12.2019

Badanie PISA 2018: dobry wynik w zakresie czytania i interpretacji tekstu wcale nie oznacza, że polscy uczniowie nie mają problemu z rozumieniem tekstów w codziennym życiu. To dlatego, że za mało czytają, zwłaszcza chłopcy. Dlatego praca nad tekstem sprawia im kłopoty – wyjaśnia dr Kinga Białek w rozmowie z dziennikiem Rzeczpospolita.

Zobacz >>

3.12.2019

W najnowszym raporcie PISA Polska jest szczególnym krajem, bo we wszystkich dziedzinach wypada równie dobrze. Toteż nie jest przypadek, jesteśmy coraz lepsi w matematyce – mówi dydaktyczka matematyki Agnieszka Sułowska w komentarzu dla TVN24. Z kolei Kinga Białek zwraca uwagę na duże dysproporcje między chłopcami i dziewczynkami w zakresie umiejętności czytania i interpretacji tekstu.

Zobacz >>

14.11.2019

TVN pisze o akcji Pozytywna Uwaga, w którą wsparli eksperci Szkoły Edukacji. W listopadzie do akcji wpisywania do dzienniczków i e-dziennika motywujących komunikatów włączyło się kilkaset szkół z całej Polski. Szkoły, z których pochodzą najlepsze uwagi zostaną nagrodzone warsztatami Szkoły Edukacji.

Zobacz >>

13.11.2019

Informacja zwrotna - dr Magdalena ŚniegulskaMotywująca informacja zwrotna i skuteczne chwalenie to umiejętności, które nauczyciel musi w sobie wykształcić. W programie Szkole Edukacji przywiązujemy do nich ogromną uwagę. O tym, jak uczymy chwalić i dlaczego włączyliśmy się do akcji Pozytywna Uwaga opowiedziała w TVP Magdalena Śniegulska.

Zobacz >>

6.11.2019

Ile pozytywnych komunikatów trzeba otrzymać, aby zrównoważyć dwa negatywne? Do czego służy zakładka „Szczególne osiągnięcia” w dzienniczku ucznia? Jak rodzic ma zareagować na negatywne uwagi od nauczyciela? O tym w audycji 4 Pory Roku w radiowej Jedynce mówiła wykładowczyni Szkoły Edukacji Magdalena Jurewicz.

Posłuchaj>>

16.09.2019

– Oby ten moment kryzysu był momentem otrzeźwienia, ten kryzys może być szansą. Sama zmiana podstawy programowej nic nie zmieni, ważne jest też to, by szkoły uczyły się od siebie nawzajem, a nauczyciele współpracowali – mówiła Magdalena Radwan, prezeska Fundacji Dobrej Edukacji, podczas debaty w ramach „Igrzysk Wolności” w Łodzi.

Przeczytaj >>

12.06.2019

Magdalena Radwan-Röhrenschef ze Szkoły Edukacji opowiadała w programie Sprawy Warszawy na antenie Radia Kolor o problemach warszawskiej oświaty, braku nauczycieli oraz o specjalnym programie stypendialnym SE skierowanym do młodych nauczycieli, którzy podejmą w stolicy pracę na pół etatu.

Posłuchaj >>

5.06.2019

Odpowiedzialny, empatyczny, cierpliwie tłumaczący świat, zaangażowany, a do tego świetny w swojej dziedzinie i umiejący zarazić pasją. Czy tych cech można się nauczyć? Jak je w sobie rozwinąć? Pomogą w tym studia w Szkole Edukacji – pisze portal e-Pedagogika.

Przeczytaj >>

21.05.2019

Polska szkoła mistrzowsko wytwarza pozory, ale na dłuższą metę nie można podtrzymywać fasady, za którą nie ma nic. Musimy pokazywać wartość tego, czego uczymy, poprzez powiązanie przekazywanej wiedzy ze światem uczniów – mówi Aleksander Pawlicki w wywiadzie dla Magazynu Kontakt.

                                                                                                        Przeczytaj >>

9.04.2019

Krytyczne myślenie, spojrzenie na świat z różnych perspektyw i inne praktyczne umiejętności ‒ tego powinna uczyć szkoła. A jak tego uczyć, nauczycielom pokazuje Szkoła Edukacji. O naszych studiach napisał portal Holistic News.

 Przeczytaj >>

8.04.2019

Zawód nauczyciela wymaga wielu przygotowań, a sama ścieżka edukacji nie jest łatwa. O tym, jak można tę drogę pokonać i dlaczego warto studiować w Szkole Edukacji  mówiły w Radiu Kampus nasze studentki Marlena Bartczak i Katarzyna Andrejczuk.

 Posłuchaj >>

21.02.2019

Czy i jak polska szkoła reaguje na zmieniająca się rzeczywistość medialną, na przykład wszechobecne fake newsy? Jaki ma pomysł na rozwijanie u uczniów podstaw krytycznego myślenia? Czy jest szansa, by zmienić na lepsze podstawę programową? Na te pytania odpowiadają nasi wykładowcy: Kinga Białek i Aleksander Pawlicki w rozmowie z Newsweekiem.

Przeczytaj >>

20.02.2019

Zawieszenie obowiązkowej matury z matematyki z powodu słabych wyników egzaminu? Takie rozwiązanie postuluje NIK w swoim najnowszym raporcie. Komentarze dydaktyków Szkoły Edukacji PAFW i UW ukazały się m.in. w Gazecie Wyborczej i w serwisie Prawo.pl.

Przeczytaj >>     Przeczytaj >>

5.02.2019

Jeśli kogoś znasz, trudniej ci go skrzywdzić. Dlatego na każdej lekcji, niezależnie od przedmiotu, uczniowie powinni ze sobą współpracować. Jak jeszcze nauczyciel może walczyć z przemocą i językiem nienawiści? Wykładowczyni SE Agata Patalas pomogła Gazecie Wyborczej przygotować poradnik dla pedagogów.

Przeczytaj >>

7.01.2019

W Szkole Edukacji przekazujemy wiedzę akademicką, ale sednem tego procesu jest doświadczenie. Dlatego od standardowych studiów podyplomowych różnimy się w zasadzie wszystkim – mówiła nasza wykładowczyni Agata Patalas w rozmowie z portalem Gazeta.pl. Tutorka przyszłych polonistów była gościem programu “Pokój Nauczycielski” Olgi Woźniak.

Zobacz >>

1.01.2019

Czy da się zaprogramować dziecko na osiąganie sukcesów? I co jest warunkiem powodzenia w życiu: dobrze sytuowani rodzice, odpowiednio wysoka klasa społeczna, czy może coś więcej? Między innymi o tym mówiła noworocznej audycji w  Radiu TOK FM wykładowczyni Szkoły Edukacji Karolina Lewestam.

Posłuchaj >>

27.12.2018

Jak przygotować się do egzaminu ósmoklasisty – najpierw próbnego, a potem tego prawdziwego? Jak pomóc sobie w przygotowaniach do testu z matematyki, a jakie sprytne sposoby wykorzystać przed sprawdzianem z języka polskiego? Cenne wskazówki dla uczniów zdradziły w dwutygodniku Victor nasze wykładowczynie: Kinga Białek i Agnieszka Sułowska.

23.11.2018

Już w przyszłym tygodniu uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych staną przed nie lada wyzwaniem: próbnym egzaminem ósmoklasisty. Czy jest się czego obawiać? Co może zaskoczyć? Czy w ciągu najbliższych dni można jeszcze przygotować się do  testu? Na te pytania odpowiadają eksperci dydaktyki języka polskiego i matematyki ze Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego.

Przeczytaj >>

4.11.2018 

Czy w polskiej szkole jest miejsce na samorząd uczniowski i demokrację? Jak uczyć dzieci o konstytucji? W jakim stopniu nauczyciel WOS powinien być neutralny światopoglądowo? Między innymi o tym mówił nasz wykładowca Aleksander Pawlicki w programie Gazety Wyborczej „Pokój nauczycielski”.

 Obejrzyj >>

27.06.2018

„Roczne praktyki w Szkole Edukacji sprawiły, że poczułem się w klasie gospodarzem, a nie gościem” – w Radiu Kampus absolwent Szkoły Edukacji. Grzegorz Banasik studiował polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim, na I i II stopniu studiów wybrał specjalizację nauczycielską. Do Szkoły Edukacji przyszedł, aby zdobyć więcej praktyki jako nauczyciel języka polskiego.

Posłuchaj >>

10.05.2018

Magdalena Nosal skończyła na UW muzykologię i polonistykę. Przez 16 lat współpracowała z organizacjami pożytku publicznego, była też tour-menagerem artystów. Teraz postanowiła zostać nauczycielem i rozpocząć naukę w SE. W Radiu Kampus mówi m.in. o różnych metodach edukacji oraz o tym, co daje ich stosowanie dla nauczyciela.

Posłuchaj >>

8.05.2018

Paweł Samoraj studiuje informatykę na UW. Matematyki hobbystycznie uczy od wielu lat. Do Szkoły Edukacji przyszedł po to, aby uzyskać wewnętrzne kwalifikacje i formalne uprawnienia. W Radiu Kampus mówi m.in. o swojej filozofii uczenia poprzez zabawę.

Posłuchaj >>

22.04.2018

O początkach nauczycielskiej pracy, reaktywowaniu przedwojennej szkoły, sukcesach w zawodzie nauczyciela oraz tym, jak ważne są relacje z uczniami i ich samodzielne wybory w PR 24 mówiła Magdalena Swat-Pawlicka, polonistka i dyrektor programowa Szkoły Edukacji.

Posłuchaj >>

21.03.2018

Aleksander Pawlicki prowadzi w SE przedmioty: geografia społeczna szkoły oraz sztuka nauczania. W radiowej Trójce mówił o szkołach idealnych i supermocach nauczycielskich, przedstawiał zalety pracy w grupie, podkreślał, jak ważna w procesie nauczania jest obserwacja i rozpoznanie potrzeb edukacyjnych uczniów.

Posłuchaj >>

5.03.2018

Aleksander Pawlicki, wykładowca Szkoły Edukacji, i Marlena Jaśkiewicz, studentka SE, w TVP 3 rozmawiali o tym, czego brakuje polskim nauczycielom, budowaniu relacji z uczniami oraz kwestiach wychowawczych w procesie nauczania.

Obejrzyj od 27:40>>

3.03.2018

O pasji nauczania w PR 4 opowiadają Marlena Jaśkiewicz, studentka Szkoły Edukacji, i Marcin Karpiński, wykładowca SE. Podczas audycji mówili m.in. o tym, jak przekazywać wiedzę uczniom, i czym różnią się studia w SE od innych studiów podyplomowych.

Posłuchaj >>

1.03.2018

Julia Drozd i Elżbieta Lewak studiują w Szkole Edukacji. Julia na ścieżce matematycznej, a Ela na polonistycznej. Na antenie Polskiego Radia mówiły, dlaczego zdecydowały się zostać nauczycielkami, czego się uczą się w Szkole Edukacji, opowiadają o pierwszych lekcjach, które prowadziły. W audycji wzięła też udział Magdalena Śniegulska, wykładowca przedmiotów psychologicznych SE.

Posłuchaj >>

21.02.2018

Kinga Białek, tutorka i wykładowca dydaktyki języka polskiego, w audycji Polskiego Radia 24 mówi o tym, jak zachęcić uczniów do czytania, żeby razem z nauczycielem odnosili satysfakcję ze spotkania z książką.

Posłuchaj >>

18.02.2018

Elżbieta Lewak, studentka SE, na antenie Radia Kampus mówiła m.in. o tym, dlaczego zdecydowała się zostać nauczycielem, na czym polega nauka w Szkole Edukacji i czym studia w SE różnią się od innych studiów podyplomowych.

Posłuchaj >>

11.02.2018

Magdalena Swat-Pawlicka, dyrektor programowa SE oraz Ewa Kordzińska, absolwentka SE i nauczycielka języka polsskiego wzięly udział w audycji Polskiego Radia 24. Rozmawiały o pasji w zawodzie nauczyciela, rozowju zawodowym, relacjach z rodzicami i tym, jak uniknąc wypalenia zawodowego.

Posłuchaj >>

5.02.2018

Kinga Białek, tutorka i wykładowczyni dydaktyki języka polskiego, oraz Magdalena Jurewicz, która koordynuje praktyki i prowadzi przedmiot kompetencje wychowawcze i komunikacyjne, reprezentowały Szkołę Edukacji na antenie Radia Kampus.

Posłuchaj >>

3.02.2018

Elżbieta Lewak i Aleksander Pawlicki w RDC rozmawiali o tym, co zrobić, żeby dzieci chciały chodzić do szkoły i jak przygotować do pracy skutecznych nauczycieli. Ela studiuje w Szkole Edukacji i spełnia marzenie o byciu nauczycielem, a Olek prowadzi przedmioty: geografia społeczna szkoły oraz sztuka nauczania.

Posłuchaj >>

21.01.2018

Kinga Białek i Iwona Kołodziejek w radiu TOK FM rozmawiały m.in. o cechach dobrego nauczyciela, podmiotowości ucznia, społecznym wymiarze nauczania, kanonie lektur, kwestiach wychowawczych i tym, dlaczego ważne jest, aby wszyscy w klasie zabierali głos.

Posłuchaj >>

„Gazeta Wyborcza”, 25.05.2018

W wywiadzie „Dlaczego polscy uczniowie nie lubią szkoły”? z Aleksandrem Pawlickim, wykładowcą Szkoły Edukacji, Aleksandra Postoła rozmawiała m.in. o zaufaniu uczniów do nauczycieli, sposobach zarządzania klasą, uczeniu rzeczy przydatnych tu i teraz, a nie za kilka lat, a także tym, czym powinna być dobra szkoła. Wykładowca SE mówił, czym w wielu przypadkach jest praca domowa, a czym powinna być.

Przeczytaj artykuł >>

„Tygodnik Powszechny”, 26.02.2018 (nr 10/2018)

„Treści masowo niestrawne” to wywiad z prof. Witoldem Bobińskim, tutorem i wykładowcą dydatyki języka polskiego w Szkole Edukacji PAFW i UW. W rozmowie z Przemysławem Wilczyńskim wykładowca SE mówi m.in. o reformie edukacyjnej, przeładowanych podstawach programowych, a także cechach nowoczesnego systemu kształcenia nauczycieli i roli praktyk.

Przeczytaj fragmenty >>

„Dyrektor Szkoły”, luty 2018

Agnieszka Sułowska i Iwona Kołodziejek w artykule „Zajęcia poza klasą” wymieniają zalety prowadzenia zajęć poza szkołą, i zastanawiają się, dlaczego nauczyciele rzadko z tej możliwości korzystają. W tekście znajdują się też scenariusze zajęć przygotowane przez studentów i absolwentów Szkoły Edukacji.

Przeczytaj fragmenty >>

„Dyrektor Szkoły”, styczeń 2018

Magdalena Swat-Pawlicka w artykule „Wpływ przestrzeni na filozofię nauczania” opisuje sposoby organizacji szkolnej przestrzeni, zagospodarowania sal czy szkolnych korytarzy. Radzi nauczycielom, aby oddać uczniom podłogę i wyjść zza biurka.

Przeczytaj fragmenty >>

„Dziennik Gazeta Prawna”, 15.09.2017

Wywiad z Witoldem Bobińskim i Aleksandrem Pawlickim „Czas nietajnych kompletów”. W rozmowie z Karoliną Lewestam ścierają wizję szkoły tradycyjnej z wizją szkoły naturalnej, mówią o uczniowskich traumach, „odszkolnieniu” społeczeństwa, podmiotowości uczniów, rewolucji edukacyjnej w Finlandii czy radości uczenia się.

Przeczytaj fragmenty >>

Kontakt dla dziennikarzy: Adriana Bąkowska, a.bakowska@szkolaedukacji.pl, 783 087 864.

Szkoła Edukacji w mediach. Nasi eksperci wypowiadają się w tematach związanych z edukacją.

• System edukacji w Polsce • Wyniki egzaminów • Podstawy programowe • Wyniki badań umiejętności uczniowskich (np. PIRLS, PISA, TIMSS) • Problemy kształcenia nauczycieli • Problemy wychowawcze • Kryzys czytelnictwa • Lektury szkolne • Zarządzanie zasobami ludzkimi w szkole •Nowoczesne metody pracy • Wypalenie zawodowe • Współpraca nauczycieli z uczniami i rodzicami

W broszurze znajdziesz sylwetki ekspertów Szkoły Edukacji. Dowiesz się, czym zajmują się w SE, jakie mają doświadczenie zawodowe oraz w jakich tematach chętnie wypowiadają się w mediach.

Pobierz pdf >>

Adriana Bąkowska
a.bakowska@szkolaedukacji.pl
783 087 864