Kadra i zespół Szkoły Edukacji
Kadrę Szkoły Edukacji stanowią doświadczeni nauczyciele z całej Polski, wykładowcy akademiccy, dydaktycy, a także eksperci i konsultanci MEN. Wszystkich łączy jedno: pasja do edukacji. Wykładowcy zostali przeszkoleni przez wiodących amerykańskich i europejskich specjalistów w zakresie kształcenia nauczycieli.
W Szkole Edukacji starają się nawiązać ze studentami relacje w partnerskim, pogłębionym modelu, dlatego są dostępni również poza zajęciami.
Poznaj nasz zespół:
- Grażyna Sekulska-Gładysztutorka, wykładowczyni przedmiotów wychowawczych i komunikacyjnych"Ważne są nie tylko wiedza i pasja, ale także rzemiosło."
- Jacek Staniszewskiwykładowca, tutor nauczycieli historiiWierzę Korczakowi: "nie takie ważne, żeby człowiek umiał na pamięć, a żeby rozumiał".
- Jakub Lorencwykładowca dydaktyki historii"Najważniejszy cel mojej pracy to przekonanie uczniów, że pokój jest ważniejszy niż wojna, a narodowe panteony lepiej budować wokół tych, którzy wojnom potrafili zapobiegać, a nie wokół tych, którzy wojny prowadzili."
- Aurelia Cyborońtutorka nauczycieli języka polskiegoNauczyciel powinien być tym kimś, kto dostrzega w uczniach ich mocne strony nawet wtedy, gdy innym nie przyszłoby do głowy, że takie istnieją.
- Hanna Będkowskatutorka nauczycieli biologii"Jestem przekonana, że można połączyć atrakcyjne dla uczniów nauczanie z realizacją wymagań MEN. Nauka w każdej szkole może być przygodą."
- Marcin Chrzanowskiwykładowca dydaktyki biologiiProces dydaktyczny to nie jest proces karny. Jak pisał Martin V. Covington: "To, czy sprawdza się sukcesy, czy błędy, ma naprawdę ogromne znaczenie."
- Michał Miąskiewiczpierwszy dyrektor programowy Szkoły Edukacji, obecnie doktorant na Harvard University
- Joanna Lilpopwykładowczyni biologii"W szkole trzeba doświadczyć jak fascynująca jest biologia. Biologia w szkole nie musi być taka, jaką była. Krytyczne myślenie - tego trzeba uczyć na biologii."
- Ewa Hamanwykładowczyni psychologii rozwojowej i edukacyjnej„Poszukuję takich sposobów nauczania psychologii dla nauczycieli, aby nie tracąc na złożoności wyników badań i nie negując wniosków, które często są niejednoznaczne, można było znajdować wskazówki przydatne w pracy nauczycielskiej”.
- Magdalena Śniegulskawykładowczyni przedmiotów psychologicznych"Zawód nauczyciela, tak samo jak psychologa, to zawód zaufania społecznego. Z jednej strony obarczony jest ogromną odpowiedzialnością, wymaganiami i pracą, a z drugiej olbrzymią satysfakcją".
- Magdalena Swat-Pawlickadyrektorka ds. programowych, dydaktyczka języka polskiego
- Magdalena Jurewiczkoordynatorka projektu "Myśląca klasa" i współpraca ze szkołami praktyk"Możliwość przyglądania się, jak uczeń próbuje zrozumieć i szansa wspólnego szukania kolejnego kroku to największy przywilej pracy z dziećmi."
- Jolanta Sujecka-Zającdyrektor Szkoły Edukacji„Dzięki działaniom nauczyciela (...) możliwe jest osiąganie wyznaczonych celów edukacyjnych przez każdego uczącego się”.
- Iwona Kołodziejektutorka, wykładowczyni KLUCZa (Klimatu Uczenia)„Najtrudniej jest towarzyszyć zamiast przewodzić”.
- Witold Bobińskiwykładowca dydaktyki języka polskiego„Najbardziej pociągająca w byciu nauczycielem jest nigdy niekończąca się możliwość poznawania i spotykania nowych ludzi, tekstów i… siebie samego”.
- Agata Patalaswykładowczyni dydaktyki języka polskiego„Praca nauczyciela jest twórcza, dzieje się naprawdę, na serio i ma moc kształtowania rzeczywistości. I to jest w niej najcenniejsze”.
- Beata Kotarbawykładowczyni, tutorka nauczycieli matematyki„Chciałabym, by nauczyciele – którzy dopiero zaczynają pracę – otrzymywali więcej wsparcia w oswajaniu rzeczywistości szkolnej, w sytuacjach trudnych wychowawczo, by mieli możliwość wymiany doświadczeń".
- Maria Samborskawykładowczyni dydaktyki matematyki„Najcenniejsza w pracy nauczyciela jest możliwość obserwowania uczniów, którzy rozwijają się, pokonując często własne ograniczenia, i wspieranie ich w tym procesie”.
- Grażyna Czetwertyńskawykładowczyni„Szkoła Edukacji to realizacja moich marzeń o stworzeniu miejsca dla szerokiej ponadprzedmiotowej refleksji nad edukacją”.
- Kinga Białektutorka, wykładowczyni dydaktyki języka polskiego„Myśląc o uczeniu innych, uczymy się nawzajem”.
- Jolanta Choińska-Mikapierwsza dyrektor Szkoły Edukacji, prorektor UW w latach 2016-2020"Mówi się, że nauczycieli jest w Polsce za dużo. W liczbach pewnie tak, ale tych dobrych ciągle brakuje."
- Agnieszka Sułowskawykładowczyni dydaktyki matematyki, tutorka„Dobrze przygotowany do pracy nauczyciel potrafi pokazać, że nauka jest fascynująca, przynosi frajdę i satysfakcję z pokonania trudności”.
- Marcin Karpińskitutor, wykładowca dydaktyki matematyki„Trzeba iść za dziećmi, za ich ciekawością, niezależnie od tego, czy to się mieści w planie lekcji”.
- Aleksander Pawlickiwykładowca przedmiotów: historia, geografia społeczna szkoły oraz sztuka nauczania„Nauczyciel nigdy nie wychodzi z pracy i tego się nie da zmienić”.
- Katarzyna Znaniecka-Vogtdyrektor zarządzająca, wiceprezes Fundacji Dobrej Edukacji
- Magdalena Radwan-Röhrenschefdyrektor ds. rozwoju, prezes Fundacji Dobrej Edukacji
- Grzegorz Borczykdyrektor finansowy, członek zarządu Fundacji Dobrej Edukacji